Adwokat kościelny

0
62

Czy adwokaci mogą się reklamować?
Mogłoby się wydawać, że każdej osobie, która prowadzi jakąś działalność, powinna przysługiwać możliwość promowania własnych usług, ale jednak tak wcale nie jest, bo pod tym względem dość rygorystycznym przepisom podlegają prawnicy. A już zwłaszcza adwokaci. Adwokat (i to nawet adwokat kościelny) nie może niestety tak zupełnie „normalnie” się reklamować. Jeżeli mimo wszystko by to zrobił, groziłyby mu poważne sankcje, kary finansowe, a w skrajnym przypadku nawet i utrata tytułu połączona z zamknięciem prowadzonej przez niego działalności.

Oczywiście zasady związane z zakazem reklamowania usług prawnych są szczegółowo opisane w kilku kodeksach. Dla adwokatów najważniejszym źródłem informacji okaże się Kodeks Etyki Adwokackiej. Jeżeli natomiast prawnik bardziej występuje w roli radcy prawnego, podlega on mniej rygorystycznym przepisom, które też zostały zebrane w jednym miejscu i skupione w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego. Najlepiej właśnie zajrzeć do tych kodeksów i stamtąd czerpać wiedzę na temat tego, jak powinno się reklamować własne biznesy związane z branżą prawniczą.

Każdy adwokat, również adwokat kościelny, szybko natomiast uczy się tego, co mu wolno, a czego pod żadnym pozorem mu nie wolno. Nie wolno mu natomiast porównywać się do innych podmiotów, które zajmują się świadczeniem identycznych lub zbliżonych usług.